Student fair in Arounyaprathet - Reisverslag uit Watthana Nakhon, Thailand van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu Student fair in Arounyaprathet - Reisverslag uit Watthana Nakhon, Thailand van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu

Student fair in Arounyaprathet

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

08 Juli 2010 | Thailand, Watthana Nakhon

De dagen vliegen hier voorbij, maar doordat er zoveel gebeurt lijkt het alsof ik hier al heel lang ben.

Gisteren en eergisteren heb ik antibiotica genomen. Af en toe heb ik nog buikpijn, maar ik voel me al veel beter. Ik moet gewoon een beetje opletten wat ik eet. Al is dat heel moeilijk met al het vreemde eten hier...

Gisteren heb ik les gegeven aan de 6e klassen. Zij zijn 17-18 jaar oud. Wel raar hoor om les te geven aan "kinderen" die net 3 jaar jonger zijn dan ik. Een meisje in de klas was zelfs 20. Aan hun Engels niveau kun je helaas niet merken dat ze in de laatste klas zitten. Zelfs de simpelste vragen begrepen ze niet "What is the 3rd letter of the alphabet?" enz.

Ik heb niet de hele dag les gegeven. We zijn tussendoor naar de "student fair" gegaan met P'Ae en 2 andere leraressen. De student fair is een soort markt voor en door kinderen van verschillende scholen. Het was bij een school in Arounyaprathet, vlak bij de grens. De student fair is deze hele week. Afgelopen dinsdag moest onze school muziekoptredens doen op de fair. Wij hebben er gisteren een uurtje rond gelopen. Erg leuk!! Als eerste waren we naar het "science" (wetenschap) deel gegaan. Hier stonden kinderen bij verschillende kraampjes natuurkunde of scheikunde proefjes uit te leggen. Zodra wij aankwamen lopen, gingen alle kinderen aan de kant en deden ze heel erg hun best om hun proefje in het Engels uit te leggen! Er waren duizenden kinderen en leraren op de student fair, maar volgens mij was ik de enige blanke. Iedereen keek me na!
Er waren ook een heleboel kraampjes die spullen verkochten, zoals eten/drinken, tassen, armbanden, sleutelhangers enz.
We kwamen tijdens een lesuur terug op school en eigenlijk moest ik les geven dat uur. Ik ging snel naar mijn lokaal. De lerares stond op de gang op me te wachten en de kinderen juichten toen ik het lokaal ik kwam! Ik had die klas nog nooit gehad en ze wilden me heel graag ontmoeten.

De buren P'Tak en P'Ke hebben ons gisterenavond mee uit eten genomen. We zijn naar een "Pork buffet" gegaan in Sa Kaew. Het leek een beetje op gourmetten. We kregen een tafel aangewezen met 2 vuurkolven. Op de vuurkolven werden een soort van bakplaten geplaatst en eromheen een rand voor soep. Aan een buffet kon je rauwe stukken vlees, vis en groente halen. Dit moest je dan op de bakplaat leggen of in de soep. Erg lekker en ook leuk om te doen!

Vandaag heb ik les gegeven in 3e en 4e klassen. De laatste 2 uur hebben Claudia en ik samen gedaan. We hebben een spelletje met ze gedaan. We zeiden een engels woord en dan moesten zij het komen tekenen op het whiteboard. De kinderen waren super enthousiast!
Vanavond gaan we uit eten met een lerares bij een MK restaurant. Volgens mij is het een westers restaurant. Ik ben benieuwd.

Eigenlijk zouden Claudia en ik komend weekend naar het strand gaan met P'Toei. Gisteren liet ze ons echter weten dat ze toch niet kon. We hebben besloten om dit weekend dan naar Cambodja te gaan. Hier over de grens, in het plaatsje Siem Reap ligt een geweldig mooie tempel genaamd "Angkor wat". Die willen we erg graag zien. Morgen brengt P'Deang ons met de auto naar de grens. Hier moeten we een visum halen en dan komen we over de grens in het plaatsje Poipet. In Poipet nemen we een taxi naar Siem Reap. Het is ongeveer 2 uur rijden. In Siem Reap hebben we al een hostel geboekt, genaamd Golden Mango. Vanuit dit hotel kunnen we per auto of tuktuk de tempel gaan bezichtigen. Zondagavond gaan we weer terug naar Watthana Nakhon. P'Ae zal ons bij de grens komen ophalen. Dat is de planning, ik ben benieuwd wat we gaan mee maken!

Sa wat die kha! Karlijn

Ps. Het water bij P'Ae thuis is weer gemaakt. We hoeven niet meer over de muur naar de buren te lopen om te douchen ;) Jeej!

  • 08 Juli 2010 - 10:17

    Mama:

    Ik ben blij dat je je weer beter voelt! Wat leuk die student fair.En twee schattige meisjes op de foto!
    Heel veel plezier het komend weekend naar Cambodja!
    Bye!

  • 09 Juli 2010 - 08:26

    Marita:

    Heey Karlijn!

    Klinkt allemaal mooi wat je daar meemaakt! Heel veel plezier van 't weekeind in Cambodja! IK ga morgen ook lekker op vakantie dus dan zal ik je avonturen even minder meemaken ;)
    Geniet van deze bijzondere tijd!

    Groetjes, Marita

  • 09 Juli 2010 - 13:03

    Karen:

    Hey daar ;D Leuk leuk van die student fair :3 Ik wacht op je volgende post!

    (trouwens, ik ben veilig geland dus ;))

  • 09 Juli 2010 - 18:51

    Anneke:

    Hey!

    Die tempel in Cambodja, was dat die midden in de bossen en met apen? (of was dat weer wat anders?) Woehoo, iig veel plezier! Maak maar een mooi stukje film of wat foto's, zodat we mee kunnen genieten ;)

    x Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Mijn naam is Karlijn, ik heb Voeding & Gezondheid gestudeerd aan de Wageningen Universiteit en ben sinds januari 2013 promovendus in Amsterdam bij de AMC-UvA. In 2009 heb ik mijn eerste grote reis gemaakt. Ik heb toen vrijwilligerswerk gedaan in een kindertehuis in Zuid-Afrika. De zomer erna, 2010, heb ik geschreven over mijn 2e grote avontuur: Engelse les geven op een middelbare school in Thailand. In 2011 kon ik voor het eerst reizen combineren met mijn studie door middel van een stage in Namibië. Het project waar ik momenteel op promoveer is internationaal georiënteerd waardoor ik veel kan reizen. Ik ben ervoor onder andere naar Ghana en Kameroen geweest. Via dit reisdagboek houd ik jullie op de hoogte van belevenissen tijdens mijn reizen.

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 91228

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 05 Juli 2015

National Institutes of Health

17 Augustus 2014 - 08 September 2014

Mbale

01 Januari 2013 - 02 Maart 2014

RODAM

22 Mei 2011 - 19 Oktober 2011

Synergos

27 Juni 2010 - 05 Augustus 2010

Volunthai

02 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Masigcine

Landen bezocht: