Nog meer tempels.. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu Nog meer tempels.. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu

Nog meer tempels..

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

27 Juli 2010 | Thailand, Chiang Mai

Ik loop een paar dagen achter met bloggen. Ik zal jullie eerst vertellen wat we nog in Ayutthaya hebben gedaan.

Zondagochtend hebben we een tuktuk genomen naar het 'tourist office' in Ayutthaya. Die bleek echter gesloten voor renovatie... Toen zijn we richting een aantal beroemde tempels gaan lopen. Onderweg kwamen we langs een olifanten-taxi standplaats. Heel grappig om te zien hoe ze gewassen werden enzo, maar we hebben er niet op gereden. We zijn verder gelopen naar de Wat Phra Si Sanphet. Dit is een tempel uit de 14e eeuw. Het stoffelijk overschot van 3 koningen ligt in de 3 verschillende 'chedi'. Chedi zijn een soort puntige torentjes. Naast deze tempel ligt de Wihan Phra Mongkhon Bophit. Hier stond een gigantisch Boeddhabeeld en veel Thaise mensen komen hierheen om 'merit' te maken. Ze steken stokjes wierrook aan en vragen Boeddha voor geluk. Erg mooi om te zien!
Rondom deze tempels was een marktje. Er waren allemaal kraampjes met lekkere dingen. Voor lunch heb ik groene pannenkoekjes gehad met een soort suikerhaar. Heel zoet, maar wel lekker! Op dat marktje waren we zeker niet de enige toeristen. Er waren superveel Japanners. Ook al zijn we nu in meer toeristische delen, ik blijf populair! 4 japanse meisjes wilden met me op de foto. Toen we bij de Wat Phra Si Sanphet aan het rond kijken waren, wilden ook al 2 mannen met me op de foto. Grappig maar raar..
Toen we geen zin meer hadden om tempels te bekijken in de brandende zon, zijn we naar het nationaal museum gegaan. Ik heb nog nooit zoveel boeddha beelden gezien! Het waren allemaal ontdekkingen uit de verschillende tempels in de buurt.

Toen we terug kwamen in het guesthouse hadden we even de tijd om bij te komen en om 4 uur hadden we alweer een boottocht geboekt. Met 3 andere gasten van het guesthouse zijn we over de rivieren rondom Ayutthaya gevaren. Super mooi! En langs de kant weer allemaal mensen die zwaaien en lachen. Onderweg zijn we bij 3 tempels gestopt. Weer erg mooi allemaal, maar na een tijdje gaan al die tempels wel vervelen...
De boot dropte ons weer bij het guesthouse. We hebben de veerboot weer naar het eiland genomen om avondeten te halen op het kermis-marktje.

Gisteren was onze relax-dag hadden we besloten. We hebben uitgeslapen en 's ochtends rustig onze backpack ingepakt. Om 12 uur moesten we uitchecken, maar we mochten onze tassen in de computerruimte laten staan totdat we weg gingen. Per tuktuk zijn we naar Ayutthaya park gereden. Hier ligt een groot Lotus-winkelcentrum. Heerlijk, airco! Het was supergroot en veel drukker dan het winkelcentrum in Pattaya. We hebben de hele middag rondgelopen en verder niet veel bijzonders gedaan. Er waren geen andere toeristen, dus ik was weer eens de hoofdattractie. Iedereen keek me na. Jongens tikken elkaar aan zo van 'wauw, moet je haar zien'. En een aantal mannen zaten stieken foto's van me te maken met hun GSM. Na een tijdje werd ik er gewoon chagrijnig van.

Na lekker Thais te hebben gegeten bij het guesthouse zijn we op de nachttrain naar Chiang Mai gestapt. We zaten met 4en in een heel klein coupetje. De 2 anderen waren ook Nederlanders, dus dat was wel fijn. Ik heb weinig geslapen in die hobbelende trein, maar na ongeveer 13 uur zijn we er dan toch.
Hier in Chiang Mai slapen we in Julie's guesthouse. Het is totaal anders dan het guesthouse in Ayutthaya. Het is hier veeel drukker, vooral met toeristen. Ik heb vanmorgen al zeker 5 Nederlanders gezien. We hebben een kleine kamer, maar hij is wel schoon.
We zijn nu een beetje aan het rond lopen om de stad te verkennen. We hebben (alweer) 2 tempels gezien. Vanavond is er om 6 uur een stoet van monniken door de straat. Het is de laatste dag van de feestdagen en vandaag beginnen de nieuwe monniken. Die stoet willen we wel graag zien!

Sa wat die kha! Karlijn

  • 27 Juli 2010 - 07:48

    Marita:

    Heey Karlijn!

    Klinkt goed allemaal zeg! Nu zeker lekker van de vakantie aan 't genieten. Ik ben inmiddels al weer terug van de vakantie! Lekker genoten van middeleeuwse en romijnse stadjes en rotsige natuur :)
    Geniet nog maar even van al die tempels, want hier zie je ze niet ;)

    Groetjes, Marita

  • 27 Juli 2010 - 14:09

    P'Ae:

    Hi Karlijn and Claudia
    I just came back from Singburi city my hometown
    I think U are enjoy with your trip such as Pattaya
    Ayuttaya and now Chaingmai.And about your health claudia and U are OK? Lucky seems misunderstand why U didn't get home with me because she tries to looked for you when I parked the car in my garage. Moreover my students that I met them at market in the evening asked about U
    Tomorrow who is my teacher? Karlijn or Claudia. Last time I met Claudia I'd like to meet another teacher. I got home I want to drink cool water from the fridge when I opened it your jam, long bean, apple,and etc. Then I think U need to be my school volunteer for 1 year. Not 3 weeks.

  • 27 Juli 2010 - 18:08

    Leonie:

    Even een kort berichtje;) Echt superleuk dat je nu lekker rond kunt reizen en veel dingen kunt zien! Hier is alles heerlijk rustig, dus niet veel nieuws;) Geniet ervan!!

  • 28 Juli 2010 - 12:09

    Melvin:

    Leuk allemaal

  • 28 Juli 2010 - 12:52

    Mama:

    Ha Karlijn,
    ik hoorde van Erwin dat je morgen een junglesafari gaat ondernemen per olifant. Kom je dan ook bij de bergstammen, of moet je daarvoor noordelijker naar chiang rai?
    Veel plezier morgen en ben lief voor de olifant!
    xxx

  • 28 Juli 2010 - 14:27

    Dennis:

    Je moet eens een euro per foto gaan vragen, kun je nog geld verdienen! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Mijn naam is Karlijn, ik heb Voeding & Gezondheid gestudeerd aan de Wageningen Universiteit en ben sinds januari 2013 promovendus in Amsterdam bij de AMC-UvA. In 2009 heb ik mijn eerste grote reis gemaakt. Ik heb toen vrijwilligerswerk gedaan in een kindertehuis in Zuid-Afrika. De zomer erna, 2010, heb ik geschreven over mijn 2e grote avontuur: Engelse les geven op een middelbare school in Thailand. In 2011 kon ik voor het eerst reizen combineren met mijn studie door middel van een stage in Namibië. Het project waar ik momenteel op promoveer is internationaal georiënteerd waardoor ik veel kan reizen. Ik ben ervoor onder andere naar Ghana en Kameroen geweest. Via dit reisdagboek houd ik jullie op de hoogte van belevenissen tijdens mijn reizen.

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 91072

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 05 Juli 2015

National Institutes of Health

17 Augustus 2014 - 08 September 2014

Mbale

01 Januari 2013 - 02 Maart 2014

RODAM

22 Mei 2011 - 19 Oktober 2011

Synergos

27 Juni 2010 - 05 Augustus 2010

Volunthai

02 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Masigcine

Landen bezocht: