Thaise massage - Reisverslag uit Watthana Nakhon, Thailand van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu Thaise massage - Reisverslag uit Watthana Nakhon, Thailand van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu

Thaise massage

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

06 Juli 2010 | Thailand, Watthana Nakhon

Gisteren was een drukke dag. Ik liep mee met P'Nooi. Zij is een nog redelijk jonge lerares en heel aardig, maar haar Engels is vrij slecht. Ze zei ook dat ze het eigenlijk maar eng vond om met 'buitenlanders' (Farang in Thais) te praten. Na een tijdje vond ze het gelukkig steeds gemakkelijker om met me te praten.

De 1e 2 uur moest ik les geven in de 1e klas. Zij zijn ongeveer 12 jaar oud. Het was erg moeilijk om ze les te geven. Ze begrepen me nauwelijks! Om 14:10 had ik pas mijn volgende les. Dit was in de 5e klas. De klassen worden hier ingedeeld op niveau. 1 is heel hoog niveau, die kinderen zijn heel slim en 11 is het allerlaagste niveau. Ik had klas 5/2. Dat betekent dat ze in hun 5e jaar zitten en niveau 2 hebben. Dit kon ik goed merken! Ze begrepen me heel goed en het was een heel enthousiaste klas. Echt leuk om les te geven! Ik heb galgje met ze gedaan en een roddelspel. Bij het roddelspel moesten ze in groepjes van 6 een zin aan elkaar doorvertellen. De voorste persoon moest de zin dan op het bord schrijven. Er kwamen best grappige dingen uit!

Nadat de school uit was, heeft P'Ae Claudia en mij naar het ziekenhuis gebracht. Niet schrikken hoor, we gingen er niet heen omdat we ziek zijn, maar voor een Thaise massage! Claudia en ik kregen allebei een rug massage. In het begin vond ik het maar pijn doen. Ze duwen echt heel hard, leunen met hun hele gewicht op je! Aan het eind van de massage gingen ze warme kruidenbollen gebruiken om ons te masseren. Dat was echt heerlijk!

Na de massage heeft P'Ae ons op de markt gedropt. P'Em is Engels lerares op Watthana Nakhon school, maar na school verkoopt ze varkensspiesjes op de markt. We zijn bij haar kraampje gaan avondeten. We kregen noodles met garnalen en stukjes varkensvlees, varkansspiesjes en vietnamese loempia's. Als toetje kregen we crepes, een specialiteit van deze streek. Deze crepes zijn harder dan bij ons, het zijn bijna wafels. Erg lekker!! Ik had er een met chocolade, yumyum :p
Tijdens het eten, hebben we Toong ontmoet. Toong is getrouwd met een Engelse vrouw en heeft 10 jaar in Engeland gewoond. Het was heel leuk om met hem te praten! Eindelijk eens iemand die fatsoenlijk Engels spreekt hier :p Hij zei dat we vanavond naar de markt moesten komen om voetbal te kijken, maar Nederland speelt pas heel laat! Voor jullie spelen ze half 9 's avonds, maar dan is het al half 2 's nachts hier!
Nadat we uitgegeten waren, hebben P'Em en haar man ons op de motor met zijspan naar huis gebracht. Super lekker die wind door je haar! ;)

Toen we bij P'Ae thuis kwamen, had ze niet zo'n goed nieuws. Haar waterleiding is doormidden gebroken (die zitten hier naast de poort van het huis, heel raar). Nu hebben we dus geen stromend water... Gisterenavond en vanmorgen zijn we bij de buren P'Tak en P'Ke gaan douchen. Zij zijn beide ook leraren op Watthana Nakhon en ze waren ook mee naar het Butterfly festival zondag. Ontzettend aardige mensen! We moesten met onze handdoek en douchespullen over de muur lopen om hun huis binnen te gaan. Ik kan het niet beter beschrijven, maar het was wel grappig.

Vannacht heb ik niet zo goed geslapen. Volgens mij ben ik een beetje ziek geworden van al het vreemde eten. Zodra ik tegen P'Ae zei dat ik me niet zo goed voelde, raakte ze helemaal bezorgd. Op school heb ik gelijk antibiotica gekregen uit de medicijnkast op de ziekenzaal. Iedereen is heel lief voor mij! Ik moet vandaag na elke maaltijd zo'n tabletje nemen en dan zou het over moeten gaan. Ik voel me nu al veel beter dan vanmorgenvroeg, dus het komt wel goed ;)

Sa wat die kha! Karlijn

  • 06 Juli 2010 - 07:15

    Mama:

    je maakt heel wat mee! Heerlijk zo'n massage! Ook leuk dat je zoveel contacten hebt met verschillende mensen. Zo leer je het land ook anders kennen dan de gemiddelde toerist.
    Wel fijn dat iedereen zo goed voor jullie is.
    Ga je echt vannacht naar die wedstrijd kijken? Dus in Thailand houden ze ook van voetbal?
    Wij hopen natuurlijk ook dat Oranje gaat winnen. Zou geweldig zijn als ze in de finale komen.
    Hier gaat alles goed. Erwin moet nog 2 proefwerken en heeft dan vakantie. Het is enkele dagen wat koeler geweest, maar nu wordt het de komende dagen weer tegen de 30 graden. Maar daar zal jij niet meer van opkijken.
    Karlijn, groetjes en liefs van ons allemaal!

  • 06 Juli 2010 - 07:57

    Leonie:

    Hoi Karlijn! Blij dat je je weer beter voelt.. Ja, hoezeer je je immuunsysteem ook op probeert te bouwen in zo'n studentenflat, is het verre buitenland misschien net iets te ver gegrepen voor je helper T-cellen;) Fijn om te horen dat het lesgeven beter gaat in sommige klassen en goed dat je weer kan douchen:P Met dat weer.. hier wordt het inderdaad ook weer hot hot hot dit weekend, dus kunnen we een béétje met je meeleven:)
    Bij mij hangt het een beetje van de vordering van de scriptie af of ik naar voetbal ga kijken, maar ik moet nu 's avonds mensen bellen (voor KLV) en na 20u30 neemt hier niemand meer op:D Zou wel heel cool als jij ook zou kunnen kijken, maar inderdaad erg laat!
    Heel veel succes op school en ik hoop dat je snel weer helemaal beter bent!

    Groetjes!!

  • 06 Juli 2010 - 09:54

    Marinka:

    Hey,
    super leuk om al je verhalen te lezen, nu had ik er de tijd voor om alles te lezen:)
    Zo te horen wordt je daar echt als een beroemdheid behandeld;) Wel fijn dat je een westerse badkamer in dat huis hebt! Zo'n massage klinkt ook goed! Hopelijk ben je snel weer helemaal beter.
    xxx

  • 06 Juli 2010 - 15:34

    Anneke:

    Heey Karlijn,

    Goed om te horen dat je ook leerlingen hebt, die wel écht kunnen verstaan. Dat maakt het lesgeven/spelletjes doen een stuk leuker! Mmmh, die kruidenbollen om te masseren, dat klinkt goed! Jammer dat je je niet zo lekker voelt, maar je zou natuurlijk al die lekkere streekgerechten niet kunnen laten staan he!

    Super dat het boekje je bevalt, jaja, we hebben ons goed uitgeleefd die avond :P

    Beterschap en tot je volgende verhaal!
    x Anneke

  • 08 Juli 2010 - 08:12

    Mama:

    Karlijn,
    ben je inmiddels weer beter?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Mijn naam is Karlijn, ik heb Voeding & Gezondheid gestudeerd aan de Wageningen Universiteit en ben sinds januari 2013 promovendus in Amsterdam bij de AMC-UvA. In 2009 heb ik mijn eerste grote reis gemaakt. Ik heb toen vrijwilligerswerk gedaan in een kindertehuis in Zuid-Afrika. De zomer erna, 2010, heb ik geschreven over mijn 2e grote avontuur: Engelse les geven op een middelbare school in Thailand. In 2011 kon ik voor het eerst reizen combineren met mijn studie door middel van een stage in Namibië. Het project waar ik momenteel op promoveer is internationaal georiënteerd waardoor ik veel kan reizen. Ik ben ervoor onder andere naar Ghana en Kameroen geweest. Via dit reisdagboek houd ik jullie op de hoogte van belevenissen tijdens mijn reizen.

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 91228

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 05 Juli 2015

National Institutes of Health

17 Augustus 2014 - 08 September 2014

Mbale

01 Januari 2013 - 02 Maart 2014

RODAM

22 Mei 2011 - 19 Oktober 2011

Synergos

27 Juni 2010 - 05 Augustus 2010

Volunthai

02 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Masigcine

Landen bezocht: