Bitterballen of broodje kroket in Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu Bitterballen of broodje kroket in Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu

Bitterballen of broodje kroket in Pattaya

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

22 Juli 2010 | Thailand, Pattaya

Ja hoor, we zijn veilig aangekomen in Pattaya! Eerst zal ik nog vertellen over ons geweldige afscheidsfeest gisterenavond.

We waren ons rond 4 uur snel gaan omkleden bij P'Ae thuis. Van de school hadden we oranje "Sa Keaw" shirts gekregen en die moesten we dragen voor de gelegenheid. Toen we terug kwamen op school zaten al een aantal leraren aan de tafeltjes te wachten. Het feest was gewoon buiten, op de binnenplaats van de school. Alles was mooi versierd. De tafeltjes waren gedekt met witte tafellakens en boven het podium hing groot: "Farewel & welcome party Karlijn & Claudia, Thatsanee & Uraiwam". Thatsanee en Uraiwan zijn nieuwe leraressen op de school. Voordat het echte feest begon, konden wij al karaoke liedjes uitzoeken en oefenen die we later op het podium moesten opvoeren. Ze hadden gelukkig vrij veel Engelse liedjes! Toen het feest werkelijk begon, kreeg iedereen eten geserveerd aan de tafeltjes. Natuurlijk waren het echte Thaise gerechten. Claudia voelt zich weer helemaal beter. Ze was heel vrolijk en zong prachtig! Ze kreeg zelfs 2 Baht voor haar optreden ;)
Nadat iedereen uitgegeten was, hield de directeur een speech om ons te bedanken. Vervolgens deden de vertegenwoordigster van de afdeling Engels en de onderdirecteur hetzelfde. We kregen superveel souveniers en aandenken! We hebben een echte Thaise sjaal en deken gekregen, een echte Thaise blouse, prachtige postzegels, een portemonne van Thais zijde, een boeddhabeeldje voor geluk en een super mooie armband. Hierna hebben wij onze "speech" gehouden. We hebben iedereen bedankt voor alles wat ze voor ons hebben gedaan. We hebben zo'n geweldige tijd gehad daar! Ik zal het in ieder geval nooit vergeten. Na alle bedanktwoordjes ging het feest nog een tijdje door met meer karaoke en dans natuurlijk!

Vanmorgen hadden we tot 9 uur de tijd om onze tassen in te pakken. Rond kwart voor 9 kwam P'Keng in een keer langs. Hij is een van de gymleraren en heeft een oogje op ons. Hij wilde met ons mee naar Pattaya! Hij keek zo vreselijk zielig, ik was even bang dat hij zou gaan huilen. Uiteindelijk heeft hij ons handgemaakte handtassen cadeau gegeven en is naar huis gegaan.
Toen P'Ae ons kwam ophalen was er geen tijd meer om langs de school te gaan en zijn we direct naar de bushalte gereden.
Het mini-busje deed er ongeveer 4,5 uur over om Pattaya te bereiken. In Pattaya zijn we overgestapt op een Somgtaew. Een aardige vrouw heeft ons geholpen om "Soi 6" (straat 6) in Hat Jomtien te bereiken. Hat Jomtien is een rustiger deel in Pattaya.

We verblijven hier in een guesthouse. Het is heel knus, gezellig en schoon, dus prima voor ons. We waren nu een beetje in de buurt rond aan het lopen. Als we de straat van het guesthouse uitlopen, lopen we direct het strand op! Langs de boulevard zijn superveel souvenierwinkeltjes, internetcafe's en restaurants. Het is duidelijk te merken dat Pattaya heel toeristisch is! Ze hebben hier restaurants zoals "The windmill". Die verkopen broodje kroket, bitterballen, uitsmijten, erwtensoep enz. Er zijn restaurants voor zo'n beetje elk europees land. Heel iets anders dan al die typisch Thaise gerechten die we tot nu toe gegeten hebben! Ook de manier waarop mensen zich hier kleden is compleet toeristisch. In Watthana Nakhon moesten we altijd onze schouders bedekt hebben en netjes gekleed gaan. Hier lopen de toeristen gewoon in bikini over straat! Wij vermaken ons hier wel, maar ik hoef er ook niet langer dan 2 dagen te blijven. Ik vind het een beetje te toeristisch hier.

For P'Ae: I hope that you read this. We have safely arrived in Pattaya! Everything went well. The busdriver showed us where to get on the next bus to Soi 6. The guesthouse is really nice. We have airco and everything is very clean. We were walking around just now. The beach is really close to the guesthouse. Now I can finally swim!! There are a lot of souveniershops and many "friends" (tourists) ;) They even sell a lot of Dutch food here! I think we will eat Italian tonight: pizza! :D How are things at school? Do the students miss us?

Sa wat die kha! Karlijn

• 22 Juli 2010 - 14:53

Anneke:

Hey!
    Wauw, wat een afscheidsfeest is dat! Ze waren wel echt blij met jullie aan al die speeches en cadeaus te zien. Past het nog allemaal in je tas?
    Het rondreizen kan nu echt beginnen, op naar het toeristische gebied ipv de binnenlanden ;)
    Have fun!

x Anneke

• 22 Juli 2010 - 15:47

P'Ae:

I wait you reply to me.
    For today I felt difference from yesterday.
    Almost teachers ask about you. In the evening
    I got a message.My direction asked again for volunteer from volunthai. She's from Nederland and wants to go to Chaiyaphom in North-East part of Thailand but she got the wrong way may be wrong bus.Now it's late for tonight to get there.He asked about my house for tonight but my answer was I want to sleep tomorrow I will drive a car to Singburi for 5 hours.He make me fell bad again.He wants to help her only speak but make someone busy why he let her to stay at his house for tonight.
    In my house now only Lucky and me it's look quiet and lonely. I think of you my daughters you make me happy. About P'Keang U get something form him because I saw him rode bicycle seems sad.
    The students more questions about thier volunteer(teachers)they want to come back again.
    Hope U are enjoy bye.

• 22 Juli 2010 - 19:28

Dennis:

Klinkt als een erg gezellig feestje! Je hebt je niet aan een karaokeliedje in het Thais gewaagd? ^_^

Na die zegeningen door de monniken ook nog een beeldje voor geluk gekregen, als ik jou was zou ik bij terugkomst gelijk een staatslot gaan kopen, want dat kan bijna niet meer misgaan.

Veel plezier met het rondreizen! Wat is de volgende halte?

• 23 Juli 2010 - 08:59

Mama:

Wat een geweldig afscheidsfeest! ja, dit zul je nooit vergeten, een prachtige herinnering en ervaring.
    Karlijn, veel plezier de komende dagen!
    (we kregen gisteren, donderdag 22 juli je kaart)
    Liefs, mama

• 24 Juli 2010 - 09:59

Martine:

Fijn dat Claudia zich weer beter voelt :) Geniet van het hollandse eten ;) en veel plezier op jullie toeristische reis!! :D