Afscheidsfeestje Watthana Nakhon - Reisverslag uit Watthana Nakhon, Thailand van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu Afscheidsfeestje Watthana Nakhon - Reisverslag uit Watthana Nakhon, Thailand van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu

Afscheidsfeestje Watthana Nakhon

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

21 Juli 2010 | Thailand, Watthana Nakhon

Deze week hebben de leerlingen examens. Er is vrij weinig te doen voor ons. Gisteren hebben we de hele dag een beetje in het kantoor gezeten. P'Ae had voor ieder van ons een boekje gekocht. Op de eerste pagina heb ik geschreven "Teacher Karlijn at Watthana Nakhon School" en in de rest van het boekje kunnen leerlingen en leraren een berichtje voor ons achter laten. We zijn een paar keer buiten rond gaan lopen om leerlingen te vragen. Ze hebben er veel moeite mee! Ze weten vaak wel wat ze zeggen willen, maar niet in het Engels. De meeste berichtjes zijn dan ook "I love you (teacher)!" met een tekening erbij. De leraren, en vooral de Engels leraren, schrijven vele leukere berichtjes. Het is een heel leuk herinneringen boekje aan het worden! Vandaag moeten we maar proberen nog meer mensen erin te laten schrijven.

Ik heb net bij de lunch krekels en kwarteleieren gegeten! Bij de krekels moet je eerst de pootjes en vleugels eraf trekken en dan kan je het gewoon eten. Ze zijn wel gefrituurd hoor ;) Jummie!

Vanmiddag begint om 5 uur ons afscheidsfeestje. We moeten een speech houden en een dansje doen blijkbaar... Iemand ideeen voor een leuk dansje? Ik dacht al aan de Ketchup song ofzo haha ;p En er zal karaoke zijn! Volgens mij hebben ze nog wel meer voor ons in petto. Ik ben heel benieuwd!

Morgenvroeg nemen we een mini-busje richting Pattaya. In de Lonely Planet hebben we een leuk guesthouse gevonden en P'Ae belt zometeen voor ons om te reserveren. We hebben ook al slaapplaatsen geregeld voor Chiang Mai en Bangkok. Voor Ayuthaya hebben we een guesthouse gemaild, maar daar hebben we nog geen antwoord van. Ik heb heel erg zin om rond te gaan reizen, maar vind het ook jammer dat we Watthana Nakhon moeten verlaten. Ik ga iedereen heel erg missen!

Sa wat die kha! Karlijn

Ps. Het lukt me nu om filmpjes te uploaden!http://www.youtube.com/KarlijnThailand

  • 21 Juli 2010 - 07:06

    Anneke:

    Hey Karlijn!

    Wat leuk van P'Ae dat ze jullie dat boekje heeft gegeven, dat is inderdaad een leuke herinnering.
    Haha, krekels eten, hoe smaken die? Ik heb net je filmpjes gekeken, ze zien er leuk uit!
    En het afscheid van de school zal wel een feestje worden zo te horen!
    Veel plezier en succes met rondreizen!

    x Anneke

  • 21 Juli 2010 - 09:35

    Marijke:


    Karlijn!
    Dat gaat wel snel zeg ofniet?? in ieder geval veel plezier bij het feest vanmiddag;)
    je kan ook gewoon de macarena doen haha lekker makkelijk
    heel veel plezier met rondreizen, je gaat vast vet mooie dingen zien:D
    succes
    xxx marijke

  • 21 Juli 2010 - 10:36

    Karen:

    Wahahaha. Die kerel op de foto is gewoon je achterwerk aan het bekijken xD
    Wel superlief dat de kinderen uberhaupt iets PROBEREN te schrijven :3 Veel plezier nog met rondreizen, de laatste paar dagen ;D

  • 21 Juli 2010 - 13:07

    Dennis:

    Krekels die jummie zijn, ik kan het me nauwelijks voorstellen. :S
    Aan de andere kant heb ik wel eens iemand horen vertellen dat ze naar kip smaken. Het is in ieder geval weer eens wat anders dan wat je hier in de supermarkt ziet.

    In ieder geval heel veel plezier op je afscheidsfeestje! Ik hoop voor jou dat er in de karaoke geen liedjes in het Thai tussen zitten. En zo wel: succes ermee! ;)

    Mooie filmpjes trouwens. Zitten ze bij die markt nou gewoon met al hun waar op de grond?

    Groetjes,
    Dennis

  • 22 Juli 2010 - 07:54

    P' Ae:

    Hi What are you doing now ?

  • 22 Juli 2010 - 08:59

    Karlijn Meeks:

    De krekels smaakten helemaal niet vreemd. Naar gefrituurde dingen en nogal gekruid.

    De tijd vliegt echt!! Ik kan niet geloven dat we hier al 3 weken zijn. Ik vond het ook heel jammer of afscheid te nemen bij de school. Maarja, nu 2 weekjes rondreizen!

    Bij de markt zitten sommigen op de grond, anderen hebben wel een (houten) kraampje. Het zag er allemaal niet erg hygienisch uit...

  • 22 Juli 2010 - 14:55

    Anneke:

    Ahaa, dat is P'Ae, wel grappig om nu een gezicht bij de naam te zien. Leuk jurkje trouwens :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Mijn naam is Karlijn, ik heb Voeding & Gezondheid gestudeerd aan de Wageningen Universiteit en ben sinds januari 2013 promovendus in Amsterdam bij de AMC-UvA. In 2009 heb ik mijn eerste grote reis gemaakt. Ik heb toen vrijwilligerswerk gedaan in een kindertehuis in Zuid-Afrika. De zomer erna, 2010, heb ik geschreven over mijn 2e grote avontuur: Engelse les geven op een middelbare school in Thailand. In 2011 kon ik voor het eerst reizen combineren met mijn studie door middel van een stage in Namibië. Het project waar ik momenteel op promoveer is internationaal georiënteerd waardoor ik veel kan reizen. Ik ben ervoor onder andere naar Ghana en Kameroen geweest. Via dit reisdagboek houd ik jullie op de hoogte van belevenissen tijdens mijn reizen.

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 91060

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 05 Juli 2015

National Institutes of Health

17 Augustus 2014 - 08 September 2014

Mbale

01 Januari 2013 - 02 Maart 2014

RODAM

22 Mei 2011 - 19 Oktober 2011

Synergos

27 Juni 2010 - 05 Augustus 2010

Volunthai

02 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Masigcine

Landen bezocht: