Beroofd - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu Beroofd - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu

Beroofd

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

05 Augustus 2011 | Namibië, Windhoek

Hallo allemaal,

Dit keer geen verslag van de afgelopen week, maar alleen een 'ervaring' van gisteren. Ik heb al heel wat ervaringen gehad hier in Nambië. Leuke en minder leuke. Maar deze hoort toch zeker in de top 3 van minst leuke.

Ik ben gisteren namelijk beroofd... Rond 4 uur 's middags liep ik van het Synergos kantoor naar huis. Ik neem altijd een 'shortcut', want dat scheelt 10 minuten. De shortcut is een brug over het spoor. Toen ik over die brug liep kwamen er 2 jongens vanachteren. Eén van hen had een mes en liet dat ook duidelijk aan mij zien... Mijn rugzak zit met een band om mijn middel, dus die konden ze niet in een keer af trekken. Daarom ritsten ze de rugzak open en begonnen alles eruit te trekken. Ze hebben Anne's minilaptop meegenomen, mijn usb-stick, een dongle en mijn geld. Toen renden ze weg en stond ik daar met al mijn spullen verspreid om me heen op de grond. Ik was alles bij elkaar aan het rapen en toen wilden ze terug komen, want ik had nog steeds mijn telefoon. Gelukkig kwam er op dat moment een bewaker de brug op lopen vanaf mijn kant. De dieven zagen de bewaker en vluchtten. De bewaker is achter de dieven aan gegaan, maar heeft ze niet te pakken gekregen. Ik stond natuurlijk te trillen op mijn benen. Eén van de mensen die samen met de bewaker mij geholpen had, heeft me naar huis gelopen. Ik was nog maar 5 minuten van het huis vandaan. Ik heb Anne en Arjan gebeld en die zijn gelijk gekomen. Na een half uurtje snikken en trillen, was de ergste schrik gelukkig over. Vervolgens ben ik met Anne mee gegaan. Haar zoon, Mureithi, had karate en ik ben mee gaan kijken. Dat was goede afleiding. Daarna ben ik met hun meegegaan naar huis en heb de hele avond daar besteed. Ik vond het heel fijn om niet alleen te zijn.

Vanmorgen ben ik met Anne naar het politiebureau geweest om aangifte te doen. Helaas moeten de meeste mensen hier niks van buitenlanders hebben en dat geldt ook voor de politie. Ze waren niet bepaald behulpzaam. Ze zeiden dat ik alleen aangifte kon doen als ik het serienummer en de bon van de laptop had. Hoe kan dat nou? Wat als ze niks gestolen hadden dan en me alleen bedreigd? Dan moet je toch ook aangifte kunnen doen? Nouja, straks gaan we nog een poging wagen.

Groetjes, Karlijn

  • 05 Augustus 2011 - 09:34

    Jitske:

    Jeetje...wat eng zeg! Durf je nu nog wel weer alleen rond te lopen daar? Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent. Dan ook nog eens stomme politie mensen. Hopelijk gaat het straks beter!

  • 05 Augustus 2011 - 09:39

    Leonie:

    Ik schok me DOOD toen ik de titel las!! Gelukkig is het relatief goed afgelopen en ben je ongedeerd!! Wat een vreselijke ervaring({) Gelukkig was die bewaker er nog en heeft die je thuis gebracht.. Stomme politie:S Achja, gelukkig ben je ongedeerd!:) Veel sterkte en een dikke knuffel!!

  • 05 Augustus 2011 - 09:39

    Karlijn Meeks:

    Hee Jitske! Thanks voor je reactie :) Ik durf inderdaad niet meer alleen over straat te lopen... Vanaf nu komt elke dag iemand me thuis ophalen en ook weer thuis brengen. Waarschijnlijk hebben die dieven me elke dag diezelfde route zien lopen en gisteren gewoon gewacht totdat ik langs kwam. Het is nu niet meer veilig voor mij om die route te lopen.

  • 05 Augustus 2011 - 13:06

    Anneke:

    Woow, dat is schrikken! Gaat het een beetje nu? Wat stom dat de politie ook niks doet! Wel fijn dat je nu begeleiding krijgt, want zo alleen over straat lijkt me ook niet echt prettig... Hopelijk gebeurt het niet nog eens!

    Gister ben ik terug gekomen van vakantie, we hebben het echt fijn gehad! Nu nog wat opruimen en wassen enzo... Ik zal je binnenkort een paar foto's sturen! :D x

  • 05 Augustus 2011 - 17:33

    Chantal:

    Jeetje :| Sterkte meid! Xxx

  • 06 Augustus 2011 - 06:29

    Marinka:

    Wow wat erg zeg!! Echt een enge ervaring. Hopelijk kun je het een beetje van je afzetten. Heel veel sterkte ermee! xx

  • 06 Augustus 2011 - 09:25

    Hans En Wilma Meeks:

    Beste Anne en Arjan,
    Heel erg bedankt voor de geweldige opvang van Karlijn bij deze vervelende gebeurtenis. We zijn erg gerustgesteld dat jullie haar zo goed ondersteunen als het nodig is.
    Groeten van Hans en Wilma

  • 07 Augustus 2011 - 13:30

    Karen:

    Hey Karlijn,

    Hoe is het nu? Beetje over de ergste schrik heen? Ik schrok wel een beetje (heel erg) toen ik je berichtje op facebook zag! Maar gelukkig hebben ze jou verder niks aangedaan. Fijn dat je zo goed bent opgevangen, en dat er nu elke dag iemand met je meeloopt. Echt erg dat de politie gewoon zoiets heeft van "ja, whatever". :(
    Ben je veel van je werk kwijtgeraakt hierdoor? Of had je dat ergens anders opgeslagen?
    Veel sterkte nog, en maak er nog maar het beste van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Synergos

Dit is al mijn 3e verre reis die ik in geuren en kleuren zal vastleggen in dit reisdagboek. De afgelopen 2 jaar heb ik vrijwilligerswerk gedaan. Twee jaar geleden heb ik in een kindertehuis in Zuid-Afrika gewerkt en vorig jaar heb ik Engelse les gegeven op een middelbare school in Thailand. Dit jaar is mijn reis iets anders. Ik ga niet voor vrijwilligerswerk naar het verre buitenland, maar voor stage. Want wat is nou beter dan mijn reispassie te combineren met m'n studie?
Ik ga 4 maanden stage lopen, Mei t/m Augustus bij een organisatie die Synergos heet. Omdat ik me eerst moet inlezen en voorbereiden vertrek ik 3 weken na het begin van de stage, op 22 Mei. Ik ga deze stage niet alleen doen. Een studiegenootje, Lisette, gaat met me mee en we zullen aan hetzelfde project werken. We gaan namelijk onderzoek doen naar de oorzaken van ondervoeding bij moeders en kinderen in een bepaalde regio in.... Windhoek! "Huh, Windhoek?" zullen jullie denken. Het klinkt als een dropje ergens in Nederland, maar in feite is het de hoofdstad van Namibie! Namibie ligt in zuidelijk Afrika en grenst aan Zuid-Afrika, waar ik 2 jaar geleden was.
Na mijn stage wil ik 1 a 2 maanden rondreizen. Waar ik dan precies heen ga en wanneer ik terug naar Nederland kom weet ik nog niet. Laat het avontuur maar komen!

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2011

Eindelijk weer thuis

14 Oktober 2011

Op safari

07 Oktober 2011

Traditionele Xhosa en Zulu dorpjes

29 September 2011

4 keer sloppenwijken

25 September 2011

Wild Spirit
Karlijn

Mijn naam is Karlijn, ik heb Voeding & Gezondheid gestudeerd aan de Wageningen Universiteit en ben sinds januari 2013 promovendus in Amsterdam bij de AMC-UvA. In 2009 heb ik mijn eerste grote reis gemaakt. Ik heb toen vrijwilligerswerk gedaan in een kindertehuis in Zuid-Afrika. De zomer erna, 2010, heb ik geschreven over mijn 2e grote avontuur: Engelse les geven op een middelbare school in Thailand. In 2011 kon ik voor het eerst reizen combineren met mijn studie door middel van een stage in Namibië. Het project waar ik momenteel op promoveer is internationaal georiënteerd waardoor ik veel kan reizen. Ik ben ervoor onder andere naar Ghana en Kameroen geweest. Via dit reisdagboek houd ik jullie op de hoogte van belevenissen tijdens mijn reizen.

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 91220

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 05 Juli 2015

National Institutes of Health

17 Augustus 2014 - 08 September 2014

Mbale

01 Januari 2013 - 02 Maart 2014

RODAM

22 Mei 2011 - 19 Oktober 2011

Synergos

27 Juni 2010 - 05 Augustus 2010

Volunthai

02 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Masigcine

Landen bezocht: