Op safari - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu Op safari - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu

Op safari

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

14 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hoi allemaal,

Dit wordt het laatste verslagje uit Zuid-Afrika.Komende woensdag zal ik eindelijk terug in Nederland zijn! Dat is een heel vreemd idee, maar ik heb wel weer zin om naar huis te gaan.

Marijke en ik zijn onze 2e dag in Durban naar Ushaka gegaan. Dat is het op 4 na grootste aquarium ter wereld. We dachten dat we ons er wel een paar uurtjes konden vermaken. Uiteindelijk zijn we er zelfs de hele dag gebleven. Het was namelijk niet alleen een aquarium, maar ook een gigantisch waterpretpark! We zijn met een 2persoons opblaasband over een soort wildwaterrivier gegaan. Verder hebben we heel veel vissen, haaien, koraal, kwallen etc gezien in het aquarium. Buiten waren nog pinguins, zeehonden en dolfijnen. Er was zelfs een dolfijnenshow!

Vanuit Durban zijn we naar Northern Drakensbergen gegaan. Daar verbleven we in het Amphitheater hostel. Het lag heel afgelegen en overal om ons heen zagen we de bergen. Vanuit het hostel werden verschillende tours georganiseerd en afgelopen maandag zijn we mee geweest met de tour naar Lesotho. Lesotho is een klein land dat in Zuid-Afrika ligt. Het is het op 2 na armste land ter wereld. (Ethiopië staat op 1 en Somalië op 2). We hadden verwacht wat cultuur betreft veel hetzelfde te zien als in Zuid-Afrika en vooral andere natuur. Dat bleek niet waar te zijn. Lesotho is echt een compleet ander land. De natuur is prachtig, omdat het boven in de bergen ligt. Lesotho is dan ook het hoogst gelegen land ter wereld. De mensen zijn heel arm, maar ontzettend vriendelijk en alles gaat nog heel ouderwets. We zagen mannen het land omploegen met ossen bijvoorbeeld. Daarnaast zijn we naar rotstekeningen gaan kijken, hebben een schooltje bezocht, een traditionele geneesheer ontmoet en boven op een berg geluncht. Het was een heel geslaagde dag!

Afgelopen dinsdag zijn we met de Bazbus naar Johannesburg gegaan. Daar zitten we nu in het Gemini hostel. Dit is het minst mooie hostel van allemaal. Alles is vies en oud. De 1e nacht hebben we in de dorms geslapen, maar de volgende dag hebben we al gelijk gevraagd voor een 2 persoonskamer. Het is gelukkig wel goedkoop hier. De 2 persoonskamer is even duur als de dorms op sommige andere plaatsen. Helaas ben ik die 1e nacht in de dorms ziek geworden: koorts, misselijk, diarree etc. Onze eerste dag in Johannesburg heb ik alleen maar op bed gelegen en geslapen. Gisterenochtend voelde ik me iets beter. We zijn toen naar het Apartheidmuseum gegaan. Dat was heel interessant. Helaas moesten we eerder terug naar het hostel dan gepland, omdat ik me echt niet goed voelde.
Vandaag gaat het gelukkig weer wat beter. We zijn naar het Greenstone winkelcentrum geweest. In het winkelcentrum was een bioscoop, dus we hebben de nieuwe film van de Smurfen gezien. Echt heel grappig.

Morgenvroeg gaan we op safari in het Kruger park! We worden rond 5 uur 's ochtends al opgehaald. De safari eindigt dinsdagmiddag en om 21.50u die dag staat onze vlucht naar Quatar gepland. Daar hebben we een tussenlanding en vliegen dan door naar Brussel, waar we om 15.00u hopen aan te komen.

Groetjes, Karlijn

  • 14 Oktober 2011 - 13:58

    Merel Hendriks:

    Hoi!

    Ik zie dat jij een verre reis aan het maken bent/hebt gemaakt.
    Je kent mij niet maar via trefwoorden kwam ik op je pagina terecht.

    Ik zit in de commisie van de studentenvereniging voor internationale betrekkingen. Graag zou ik jou voor ons magazine willen interviewen. Het gaat om een terug kerend artikel waarin ik mensen vragen stel wat hun gekke ervaringen zijn op het gebied van andere landen. (Vreemd eten, gekke manier van flirten, bijzondere gewoontes op gebied van religie, vreemde slaapgewoontes etc). Allerlei onderwerpen komen aan bod.

    Ik vroeg me af of ik jou mocht interviewen. Het is geheel vrijwillig en het artikeltje wat ik schrijf wordt alleen gebruikt binnen de vereniging.

    Zou je me dit kunnen laten weten via: merela.hendriks@gmail.com ?

    Ik hoor graag van je!
    Vriendelijke groet,
    Merel Hendriks

  • 14 Oktober 2011 - 14:07

    Anneke:

    Een waterpark, das zeker mooi om te zien. En leuk met die opblaasband over een rivier, zaten daar ook vissen en haaien in? ;) Niet nat geworden?
    Toch jammer dat net jullie laatste hostel zo vies is én dat je er ziek wordt! Beterschap! Hopelijk kun je toch nog van de laatste dagen genieten. Want die safari lijkt me wel erg tof! Joehoo!
    Een goeie reis terug en ik hoop jullie snel weer in Wageningen te spreken!
    x Anneke

  • 14 Oktober 2011 - 15:05

    Mama:

    Karlijn,
    Geniet van de safari! Goede reis naar huis.
    We komen je woensdag op Brussel ophalen!
    Liefs,
    mama en papa

  • 14 Oktober 2011 - 15:16

    Leonie:

    Hey Karlijn!

    Ik kan me voorstellen dat je een beetje blij bent als je weer terug in NL bent, want het afgelopen halfjaar was volgens mij elke dag een avontuur!! De laatste avonturen klinken ook heel leuk, vooral dat aquarium/pretpark lijkt me echt super!:D Ik heb echt met héél veel plezier je blogberichten gelezen en ben blij als je weer veilig terug bent! Kan niet wachten om lekker bij te kletsen, maar eerst nog even ten volle genieten van de safari!!
    Baie pret en tot gou!:D

    Liefs, Leonie

  • 15 Oktober 2011 - 07:29

    Chantal:

    Goeie reis terug alvast meid, en geniet van de laatste momenten! Weer een hele ervaring rijker als je terugkomt ;)

  • 17 Oktober 2011 - 15:32

    Mariska:

    home sweet home................ safe flight!

  • 18 Oktober 2011 - 08:04

    Marinka:

    Een goede reis en dan spreken we snel wat af in Wageningen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Synergos

Dit is al mijn 3e verre reis die ik in geuren en kleuren zal vastleggen in dit reisdagboek. De afgelopen 2 jaar heb ik vrijwilligerswerk gedaan. Twee jaar geleden heb ik in een kindertehuis in Zuid-Afrika gewerkt en vorig jaar heb ik Engelse les gegeven op een middelbare school in Thailand. Dit jaar is mijn reis iets anders. Ik ga niet voor vrijwilligerswerk naar het verre buitenland, maar voor stage. Want wat is nou beter dan mijn reispassie te combineren met m'n studie?
Ik ga 4 maanden stage lopen, Mei t/m Augustus bij een organisatie die Synergos heet. Omdat ik me eerst moet inlezen en voorbereiden vertrek ik 3 weken na het begin van de stage, op 22 Mei. Ik ga deze stage niet alleen doen. Een studiegenootje, Lisette, gaat met me mee en we zullen aan hetzelfde project werken. We gaan namelijk onderzoek doen naar de oorzaken van ondervoeding bij moeders en kinderen in een bepaalde regio in.... Windhoek! "Huh, Windhoek?" zullen jullie denken. Het klinkt als een dropje ergens in Nederland, maar in feite is het de hoofdstad van Namibie! Namibie ligt in zuidelijk Afrika en grenst aan Zuid-Afrika, waar ik 2 jaar geleden was.
Na mijn stage wil ik 1 a 2 maanden rondreizen. Waar ik dan precies heen ga en wanneer ik terug naar Nederland kom weet ik nog niet. Laat het avontuur maar komen!

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2011

Eindelijk weer thuis

14 Oktober 2011

Op safari

07 Oktober 2011

Traditionele Xhosa en Zulu dorpjes

29 September 2011

4 keer sloppenwijken

25 September 2011

Wild Spirit
Karlijn

Mijn naam is Karlijn, ik heb Voeding & Gezondheid gestudeerd aan de Wageningen Universiteit en ben sinds januari 2013 promovendus in Amsterdam bij de AMC-UvA. In 2009 heb ik mijn eerste grote reis gemaakt. Ik heb toen vrijwilligerswerk gedaan in een kindertehuis in Zuid-Afrika. De zomer erna, 2010, heb ik geschreven over mijn 2e grote avontuur: Engelse les geven op een middelbare school in Thailand. In 2011 kon ik voor het eerst reizen combineren met mijn studie door middel van een stage in Namibië. Het project waar ik momenteel op promoveer is internationaal georiënteerd waardoor ik veel kan reizen. Ik ben ervoor onder andere naar Ghana en Kameroen geweest. Via dit reisdagboek houd ik jullie op de hoogte van belevenissen tijdens mijn reizen.

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 91038

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 05 Juli 2015

National Institutes of Health

17 Augustus 2014 - 08 September 2014

Mbale

01 Januari 2013 - 02 Maart 2014

RODAM

22 Mei 2011 - 19 Oktober 2011

Synergos

27 Juni 2010 - 05 Augustus 2010

Volunthai

02 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Masigcine

Landen bezocht: