Een 9! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu Een 9! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Karlijn Meeks - WaarBenJij.nu

Een 9!

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

05 September 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Vanmiddag had ik het beoordelingsgesprek met mijn begeleiders over de stage. Ze hebben me een 9 gegeven! Voor het praktisch deel een 9,4 en voor het verslag een 8,4. Dat zorgt voor een hele mooie 9 als eindcijfer. Ik ben er ontzettend blij mee! Daarnaast wordt het een wetenschappelijke publicatie als ik thuis kom. Ik moet het verslag dan aanpassen tot een wetenschappelijk artikel en dan wordt het gepubliceerd in het 'Journal of Public Health'. Geweldig, nietwaar?

De afgelopen week ben ik goed bevriend geraakt met Denise uit Wenen. Zij zit hier ook alleen dus dat kwam heel goed uit. We zijn samen naar het Kasteel van de Goede Hoop geweest, de bioscoop, de company gardens, Slave Lodge museum en rond gewandeld door het centrum. Afgelopen weekend heeft Iselin zich bij ons aangesloten. Ze is 28 en komt uit Noorwegen. Vrijdag en zaterdagavond zijn we met zn drietjes uitgeweest in Long street. Heel erg leuk!

Vanavond komt Marijke aan in Kaapstad. Haar vlucht landt 17:40u. Als het goed is, is ze tegen half 7 hier.
Soms heb ik het gevoel dat dit hostel mijn eigen appartementje is. Ik maak iedere avond de lampen uit en sluit de computer af. Andere gasten vragen meestal aan mij hoe alles werkt. De manager vroeg of ik Marijke vanavond wil binnen laten als ze komt. Vorige week heb ik ook een andere gast voor hem binnen gelaten. Ik vind het prima, want in ruil voor die kleine dienst mag ik gratis gebruik maken van de wasmachine en droger! Normaal kost dat 6 euro per keer :p

Dat was het weer voor nu.

Groetjes! Karlijn

• 05 September 2011 - 18:07

Claudia:

oh wat goed! duurt dan nog wel een tijd tot de publicatie of niet? hostel ziet er ook gezellig uit :D (ps. ik moet je toch even aansporen over eventjes weg. pps. wat heb ik mezelf aangedaan met die bachelor vakken! :p)

• 06 September 2011 - 09:55

Marinka:

Wow super goed zeg! Gefeliciteerd met het cijfer en de publicatie:)
    En fijn dat je een leuk weekend hebt gehad!

• 06 September 2011 - 12:10

Mama:

Karlijn,
    Proficiat met je geweldige eindcijfer en ook nog een echte wetenschappelijke publicatie!
    Veel plezier samen met Marijke!
    papa, mama, Erwin.

• 07 September 2011 - 14:54

Anneke:

Karlijn! Dat heb je goed gedaan, proficiat met dit mooie cijfer!! Dat heb je verdiend :)
    Is Marijke goed aangekomen? Geniet er nog van met zn tweetjes, dan hoor ik de verhalen over een tijdje wel!
    Ik ben trouwens in Rotterdam begonnen en het bevalt tot nu toe goed! Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan... Groetjes en een fijne rondreis!

• 08 September 2011 - 09:10

Malou:

Heey karlijn! Wat goed van je zeg, echt super! Ondanks alle tegenslagen. En ook fijn dat je het naar je zin hebt gekregen in het hostel. Nienke gaat overigens Robs kamer overnemen, het meisje dat nu in Marijkes kamer zit. Ben benieuwd hoe je tijd met Marijke is!

• 10 September 2011 - 14:48

Martine:

Wowie, gefeliciteerd! Echt knap van je! Wordt nog wel ff werk om het om te vormen (heb gelezen dat daar heel wat versies overheen gaan), maar serieus super cool =) je entree in de wetenschappelijke wereld! Briljant dat je overal ter wereld vrienden hebt straks, je bent ook zo super sociaal! Veel plezier =) Liefs

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Synergos

Dit is al mijn 3e verre reis die ik in geuren en kleuren zal vastleggen in dit reisdagboek. De afgelopen 2 jaar heb ik vrijwilligerswerk gedaan. Twee jaar geleden heb ik in een kindertehuis in Zuid-Afrika gewerkt en vorig jaar heb ik Engelse les gegeven op een middelbare school in Thailand. Dit jaar is mijn reis iets anders. Ik ga niet voor vrijwilligerswerk naar het verre buitenland, maar voor stage. Want wat is nou beter dan mijn reispassie te combineren met m'n studie?
Ik ga 4 maanden stage lopen, Mei t/m Augustus bij een organisatie die Synergos heet. Omdat ik me eerst moet inlezen en voorbereiden vertrek ik 3 weken na het begin van de stage, op 22 Mei. Ik ga deze stage niet alleen doen. Een studiegenootje, Lisette, gaat met me mee en we zullen aan hetzelfde project werken. We gaan namelijk onderzoek doen naar de oorzaken van ondervoeding bij moeders en kinderen in een bepaalde regio in.... Windhoek! "Huh, Windhoek?" zullen jullie denken. Het klinkt als een dropje ergens in Nederland, maar in feite is het de hoofdstad van Namibie! Namibie ligt in zuidelijk Afrika en grenst aan Zuid-Afrika, waar ik 2 jaar geleden was.
Na mijn stage wil ik 1 a 2 maanden rondreizen. Waar ik dan precies heen ga en wanneer ik terug naar Nederland kom weet ik nog niet. Laat het avontuur maar komen!